Siódma edycja BIKE EXPO za nami – rekord frekwencji pobity!

Banner 1200x625 (3)

Siódma edycja BIKE EXPO – Narodowy Test Rowerowy - przeszła do historii. Za nami dwa dni rowerowego szaleństwa, setki testów poszczególnych modeli na zadaszonej płycie stadionu PGE Narodowy oraz kilkanaście spotkań z gwiazdami sportu i pasjonatami dwóch kółek. Wydarzenie otwiera sezon rowerowy w Polsce i wszystko wskazuje na to, że na stałe wpisze się w kalendarz rowerzystów. W tym roku ponownie pobiło własne rekordy, goszcząc prawie dwadzieścia tysięcy odwiedzających.

BIKE EXPO – Narodowy Test Rowerowy – to dla miłośników dwóch kółek  obowiązkowy punkt programu w wiosennym kalendarzu. Ci, którzy choć raz tam byli, wracają co roku, skuszeni wspaniałą atmosferą rowerowej wspólnoty. Na BIKE EXPO rowerzyści mają czas, na swobodne rozmowy, wymianę doświadczeń, a przede wszystkim spotkania w realnym świecie, bo często znają się jedynie online, śledząc swoje poczynania w sportowych aplikacjach. To przestrzeń do wymiany myśli, snucia planów, wysłuchania porad profesjonalistów i rozbudzenia w sobie pasji do dwóch kółek (stąd na BIKE EXPO strefy dla dzieci). To również targowisko nowości z rowerowego świata sprzętu i akcesoriów oraz niezliczona ilość możliwości testowania najróżniejszych modeli rowerów na zadaszonej płycie PGE Narodowego, który na dwa dni zamienia się w tor jazdy na różnych nawierzchniach. Można tam spotkać zawodowych sportowców i amatorów-pasjonatów, dziennikarzy na co dzień komentujących kolarskie zmagania, influencerów, podróżników, a nawet aktorów kochających dwa kółka. Miłość do rowerów potrafi zebrać w jednym miejscu i czasie mnóstwo ludzi. W tym roku na BIKE EXPO było ich prawie dwadzieścia tysięcy.

 

„BIKE EXPO – Narodowy test Rowerowy – rośnie co roku. Przybywa wystawców i odwiedzających, co również wynika z faktu, że rośnie rynek rowerowy w Polsce, a chętnych do jazdy na rowerach jest coraz więcej. Bardzo nas to cieszy jako organizatorów, bo z popularyzacji sportu i aktywności fizycznej, a szczególnie jazdy na rowerze, wyrosła misja BIKE EXPO. Chcemy ją nadal nieść w świat, propagując używanie roweru na co dzień jako środka transportu. Ten trend od lat utrzymuje się w Holandii, w Niemczech i Francji i ma coraz większe grono zwolenników również w naszym kraju. Wspaniałe jest to, że Polacy przesiadają się na rowery” – zauważa Arkadiusz Walus, pomysłodawca i organizator BIKE EXPO.

 

Rynek rowerowy rośnie rok do roku

 

Rynek rowerowy w Polsce notuje stały wzrost. Według Poland’s Booming Bicycle Industry w 2024 roku jego wartość szacowana była na 2.500.000.000 złotych, ze sprzedażą na poziomie 1.400.000 sztuk rowerów rocznie i aż 16 procentowym wzrostem zakupów rok do roku. Z tej samej ankiety wynika też, iż najpopularniejszymi rodzajami pojazdów jednośladowych, jeżeli chodzi o wartość sprzedaży, są rowery elektryczne z 22 procentowym udziałem w rynku, MTB/podróżnicze – z 12 procentowym udziałem w rynku, dziecięce – z 8 procentami i szosowe z 3 procentami udziału w rynku. Polska sytuuje się obecnie na 5. miejscu w Europie pod względem liczby wyprodukowanych dwukołowych pojazdów, wypuszczając ich na rynek rocznie około 2.000.000. Zarówno same rowery, jak i podzespoły dla nich, wytwarza ponad 2.000 polskich przedsiębiorców. Każdy z nich odnotowuje kilkunastoprocentowy wzrost zamówień rok do roku.

 

Nic więc dziwnego, że rynek rowerowy w Polsce jest uważany za najbardziej masowy. W każdym większym ośrodku miejskim dostosowuje się do niego infrastrukturę: od wydzielania osobnych tras, przez specjalne miejsca postojowe, aż po np. cały system transportowy, którego podstawę stanowią rowery miejskie. Ulubione miejsca wakacyjne Polaków podporządkowane są jeździe na rowerze, a martwy sezon skraca się ze względu na łagodne zimy.

 

„Jestem bardzo szczęśliwy, że ponowie mogliśmy być na BIKE EXPO jako partner wydarzenia. Tour de Pologne od początku wspiera Narodowy Test Rowerowy i niezmiernie cieszy nas rosnąca popularność targów. BIKE EXPO wyrasta na największą imprezę tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. To tylko świadczy o ty, jak Polacy kochają rowery, jak interesują się tym sportem i jak szeroką wiedzę mają na ten temat. Mnie jako byłego kolarza dumą przepełnia też fakt, że sale na wykładach i prelekcjach z udziałem zawodowym kolarzy i amatorów wypełnione były fanami tego sportu. To znaczy, że nasza praca, promotorów sportu, ma sens” – powiedział Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne, wicemistrz olimpijski i  były kolarz zawodowy.

 

Na tegorocznym BIKE EXPO prezentowało się 130 wystawców z ponad 200 markami rowerów i akcesoriów rowerowych. Miłośnicy turystyki rowerowej mogli odwiedzić stoiska Dolnego Śląska, Śląska, Małopolski, jak i lubianych przez rowerzystów destynacji europejskich: Słowacji, Hiszpanii, Gran Canarii. Było też stoisko ITAKI – największego polskiego touroperatora, który od 36 lat zabiera Polaków w podróże po świecie z oddziałem NO LIMITS by ITAKA, gdzie czekały oferty podróży bez granic, między innymi trekkingów, ekspedycji górskich, safari i  oczywiście rowerowych wypraw.

 

Kolejna odsłona BIKE EXPO już za rok.

Share This Post

More To Explore